Сюжетно-рольовий урок
"Масляна йде" (для учнів 3 класу)




Тип уроку : розвиваючої спрямованості
Мета та завдання уроку :
Навчальна :
1. Відпрацьовувати вміння виконувати:
- ЗРВ для формування правильної постави
- Ходьба по діагоналі, «протиходом», «змійкою».
- Лазіння по канату
2. Повторити вміння виконувати :
- згинання та розгинання рук в упорі лежачи від гімнастичної лави
- стрибки в довжину з місця
3. Закріпити вміння виконувати танцювальні вправи
Розвивальна :
- сприяти розвитку фізичних якостей ( сили, спритності, координації рухів)
Виховна :
- виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я та впевненість у собі, інтерес до занять фізичною культурою;
- ознайомити учнів зі святом «Масляна», з його звичаями та обрядами.
Міжпредметний зв'язок : «Народознавство», «Основи здоров’я» -Безпека дорожнього руху, «Музичне мистецтво»
Місце проведення: спортивний зал
Інвентар: гімнастичні лави, гімнастичні мати та палиці, коврики, дощечки 20х10, картки, канати для лазіння, знаки дорожнього руху «Пішохідний перехід», «Пішохідна доріжка», «Крутий поворот», «Напрямок руху», кольорові кола (світлофор), магнітофон
Х і д у р о к у
|
Зміст уроку
|
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки
|
|
Підготовча частина (13 хв) |
||
1 |
Організований перехід до місця заняття |
1 |
У колоні по одному . |
2 |
Здача рапорту. Повідомлення завдань уроку.
|
1 |
Перевірка спортивної форми і спортивного взуття Звернути увагу на чітке виконання команд, правильну та чітку доповідь черговим. |
3 |
Учитель. Діти, яка зараз пора року? А які ви знаєте зимові свята? Так: в грудні – свято Св.Миколая та Новий рік; в січні – Різдво, Водохреща. А ще з 24 лютого по 2 березня – Масляна неділя. Масляниця завжди починалася в понеділок і мала назву – зустріч. Тож будемо вважати що сьогодні понеділок. Черговий, будь ласка( рапорт). Попереду на нас чекає багато цікавих завдань. Але спочатку пригадаємо Правила безпеки під час виконання гімнастичних вправ. |
1 |
Правша поведінки на уроці фізкультури 1. Без дозволу вчителя заборонено користуватися спортивним обладнанням та інвентарем. 2. Без учителя заборонено виконувати вправи на спортивних снарядах. 3. Під час виконання вправ на спортивних снарядах, учні повинні бути уважними, слухати вчителя |
4 |
В четвер відбувалися самі людяні катання на санях.
Стройові вправи - Повороти «Ліворуч», «Праворуч», «Кругом» - Ходьба по діагоналі, «протиходом», «змійкою» |
3 |
Груповий метод організації діяльності учнів. Учні отримують картки. За командою кожна група повинна зайняти своє місце в спортзалі.
|
5 |
І йшли на ярмарок і старі , і малі. Всім знаходилися забави та веселощі. Йдемо і ми на ярмарок де будуть відбуватися веселі дійства. Одна група - у нас пішоходи. Як пішоходи переходять дорогу? ( по пішохідному переходу, на зелене світло світлофора, по зебрі). Друга – автотранспорт (легковий, вантажні, пасажирський – автобус, тролейбус, спеціальний – швидка, пожежна, поліція. А ще велосипед - їздять по велосипедним доріжкам, за відсутністю – по пішохідним доріжкам.
Рухлива гра «Світлофор»
|
2 |
Ігровий метод організації діяльності учнів. Нагадати про техніку безпеки під час бігу. Звернути увагу на знаки дорожнього руху «Пішохідний перехід», «пішохідна доріжка», «критий поворот», «напрямок руху». Слідкувати за диханням. Велосипедист (учень підготовчої групи) замість бігу рухається кроком. |
5 |
На ярмарок ми прийшли, потрібно трішечки розім’ятися та добре розігрітися.
Комплекс загальнорозвивальних вправ (картка 5) |
5 |
Фронтальний метод організації діяльності учнів. Під музику. Виправляти помилки: вказівкою. Звернути увагу на правильне положення рук, поставу, дихання |
|
Основна частина (23 хв) |
||
|
Головними атрибутами народного святкування було пригощання млинцями. Їх робили з грибами, сиром, медом. Не робили тільки з м’ясом бо починався великий піст. Тож візьміть скатертини (коврики) та млинці (дощечки 20х10)
(комплекс № 2 ) |
3 |
Стежити за правильністю виконання вправ. Відмітити учнів, які краще виконали вправи. |
|
Масляниця – це безліч ігор, розваг. На силу, спритність. Обов’язково визначався самий сильний чоловік. Піднімання гирі. Ми також маємо можливість спробувати свої сили.
- згинання та розгинання рук в упорі лежачи від гімнастичної лави
- стрибки в довжину з місця (естафета)
|
6 |
Потоково-груповий метод. Звернути увагу на положення тулуба під час виконання вправи. Ігровий метод організації діяльності учнів. Звернути увагу на положення ніг та чітке виконання правил гри. |
|
А найголовнішою і самою веселою розвагою серед чоловіків було лазіння по стовпу. На самому вершечку висів приз – черевики. Той хлопець який забирав чоботи, вважався самим спритним. А чому? Це ж так легко… Даремно глузуєте. Стовп змащували маслом і той був слизьким.
|
6 |
Нагадати про техніку безпеки під час лазіння по канату. Індивідуальний метод. Відмітити учнів, які правильно виконали вправу, техніку виконання. Підтримати учнів у які не змогли виконати вправу. |
|
І завжди на великих ярмарках були веселі, жартівливі та театральні дійства.
|
6 |
Фронтальний метод організації діяльності учнів. Використання елементів українських народних та сучасних танців. |
|
На початку масляної діти робили чучело Масляниці із соломи на наряджали її. Закінчувалась Масляна - опудало Масляниці спалювали. Навколо вогнища веселилися: співали пісні, танцювали. Так прощалися з Масляницею і серйозно, і жартома, тому що цю веселу неділю потрібно було чекати цілий рік. Поки горить вогнище люди просять Бога, щоб весна була теплою, літо врожайним. Це був день зустрічі зими з весною. Веселощі припинялись починався великий піст |
2 |
|
|
Заключна частина (4 хв) |
||
|
Шикування в коло. Вправи для розслаблення : (зниження психічного та фізичного напруження органів та систем організму, приведення їх до оптимального рівня)
|
2 |
під музику |
|
Підбиття підсумків. Домашнє завдання (виконувати вправи ранкової гімнастики) |
1 |
Вербальне оцінювання. Відмітити учнів які краще працювали на уроці. |
|
Організований перехід до класу. |
1 |
У колоні по одному |